Faisya Proventure..The Next Step!!

Dalam usaha meneruskan niat utk bertapak dlm dunia perniagaan, saya dan seorang rakan, Faizzuddin(Faiz) telah menubuhkan sebuah syarikat yg diberi nama sbg Faisya Proventure. Kami telah mendaftarkan syarikat ini di Suruhanjaya Syarikat Malaysia(SSM) di MITC Melaka.

Bayaran yg dikenakan utk syarikat perkongsian spt kami adalah RM70. Saya blom ade ckup modal atau modal yg bnyk dlm usaha membuat sebuah perniagaan. Lagipun, dgn bekerjasama bersama rakan yg boleh diharapkan dan dipercayai, sedikit sebanyak dapat membantu kami utk membina keyakinan diri utk terus maju dlm bidang perniagaan. Buat masa ni, kami mengfokus kpd bidang 'Latihan dan Motivasi' serta 'Percetakan'. Dan kami sudah meletakkan satu target-Menjadi Rakan Kongsi Jutawan menjelang 2014!! Hehe..anda nak kate ape pun kate lah. Tapi kami dah pasang tekad akan cuba mempelopori seberapa banyak peluang perniagaan yg ade dari masa ke semasa.

Niat kami bukanlah utk mendapatkan kebahagiaan dunia semata, tapi dgn limpahan rezeki kelak, banyak yg boleh kita salurkan utk tujuan kbajikan. Pelaburan bukan hanya utk kesenangan di dunia, malah utk kebahagiaan di akhirat kelak. Niat hendaklah dipasang awal2, supaya rakan2 pembaca sekalian pun tau target dan matlamat kami. Dan jika kami tersalah langkah, teguran2 dari anda amat kami alu-alukan.

Anda mempunyai sebarang komen? Jgn malu jgn segan, silakan..



0 comments:

Post a Comment

Aku, Blog, Bisnes dan dot dot dot

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Sekadar sebuah medium untuk cetusan idea, luahan pemikiran, perkongsian maklumat dan apa sahaja yang terlintas di kepala dan hati. Mungkin juga untuk merekod perjalanan kehidupan, menuju titik kejayaan. (Pergh ayat xnak gempak,hee) Kesimpulannya...aku nak jadi jutawan!! Haha..Dan berjaya dunia & akhirat, insyaAllah..Now, let's go!!