Pergi Tak Kembali...

Hari ini kita semua dikejutkan dgn pemergian seorang lagi insan seni yg sentiasa memperjuangkan industri nasyid sbg medium pendakwahan. Beliau yang dimaksudkan adalah allahyarham ustaz Asri Ibrahim dari kumpulan Rabbani..


Tatkala melihat Buletin Utama di TV3 tadi, sedih dan sayu rasanya. Dapat dilihat rakan-rakan mengangkat beliau ke van( kalo x silap la). Sebelum itu kelihatan beliau yg rebah msih lagi bernyawa, masih terdengar Allahyarham seolah2 susah bernafas..dan akhirnya, beliau menghembuskan nafas yg terakhir di Hospital Pantai.

Pemergian Allahyarham pastinya amat dirasai, terutama kpd para peminat nasyid tanahair. Saya sendiri masih lagi terngiang2 suara Allahyarham melalui lagu2 nasyid dari kumpulan Rabbani seperti Pergi Tak Kembali, Intifada, Di Pondok Kecil dan sebagainya.Ketika sekolah dahulu, saya sendiri memang rajin mendengar lagu2 nasyid termasuklah dari kumpulan Rabbani..

Dan kali ini, tanggal 13 Ogos 2009, beliau benar2 pergi x kembali. Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org yg soleh. Marilah bersama-sama kita sedekahkan al-Fatihah kpd Allahyarham..


0 comments:

Post a Comment

Aku, Blog, Bisnes dan dot dot dot

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Sekadar sebuah medium untuk cetusan idea, luahan pemikiran, perkongsian maklumat dan apa sahaja yang terlintas di kepala dan hati. Mungkin juga untuk merekod perjalanan kehidupan, menuju titik kejayaan. (Pergh ayat xnak gempak,hee) Kesimpulannya...aku nak jadi jutawan!! Haha..Dan berjaya dunia & akhirat, insyaAllah..Now, let's go!!