Idea utk Buat RM10 Menjadi RM100..

Salam pagi semua..pekabo?Dah bace niat puase lom??Kalo blom bace cepat ok..


Hai duit Rm100..kemarilah kau ke dalm poket ku...

Ok..di pagi bute ni, saya ingin berkongsi sedikit idea bagaimana utk buat RM10 menjadi RM100. Terima kasih kpd saudara Fathuri keranan idea ni dtg sebaik sahaja beliau bagi komen kat post saya sebelum ni, iaitu review bazaar Ramadhan Ep.2..

This is my idea...Creating Kad Raya!! Yeah2!!

Kad raya jgn dilupa..

Ok..pertama skali, mungkin ramai yg dok pertikai idea ni sbb dh rmai yg xpkai kad raye. Maklumlah, dunia dh maju, zaman dah berubah..SMS ade, MMS ade, emel ade, friendster ade, myspace ade, facebook ade, dan mcm2 lg ade..tapi dgn bermodalkan RM10, pe slhnye mncuba utk jadikan nye kpd RM100, ye x?

Utk wat kad raya ni, saya cdgkan guna laser card(nak gunakan glossy paper pon bleh, skrg murah je).Harga 10 keping laser card bersize A4 adalah dlm lingkungan RM3. Sekeping laser card tu leh buat 2 kad raye bersaiz kecil. 1 kad raye anda boleh jual RM 2...

Kita kira semula..

1 kad raya = RM 2
1 keping laser card = 2 kad raya = RM 4
10 keping laser card = 20 kad raya = RM 40!!


Next..

Dgn bermodalkan RM 3, kita leh dpat RM40!
Dgn bermodalkan RM 9, kita leh dpat RM120!!


Ahah..x sampai RM 10 pun, dah jadi lebih dari RM 100!!

Target tu, better bdk2 la. Try la approach cara mana pun. Yg tu, bergantung pd kreativiti dan usaha anda. Saya cuma berkongsi idea berdasarkan pegalaman sbb saya pernah wat kad, tp bukan kad raya la. Di kesempatan musim Raya ni, cuba la idea ni. Leh la wat duit raya tmbahan nanti,hehe..

Satu lagi, idea ni, xtermasuk kos printer sbb saya mmg dah ade printer utk kegunaan sendiri. Jadi, saya cuma gunakan apa yg ade. Modal, yg beli laser card tu je la. Hehe..

Ok guys, selamat mencuba(kpd mereka yg nak mencuba la)!!

Anda ade nak bagi pandangan?? Pe lagi, jom ar kongsi2...




4 comments:

blog-gempaq August 27, 2009 at 6:41 AM  

nice tip... tq for info..

syafiqtaib August 27, 2009 at 6:46 AM  

hee..you are welcome..benda baik kite kongsi bersama..

fathuri August 28, 2009 at 10:02 AM  

Assalamualaikum syafiq. Pagi tadi saya ada singgah blog Dr Irfan. Wah! terpegun dengan komen syafiq di sana. It's really like pro! & realistic!

Terima kasih atas posting di atas. Terima kasih juga kerana singgah dan berkongsi idea RM1o jadi RM100 itu di sana. Terima kasih banyak-banyak


Oh ya, Senang-senang singgah blog saya ye, ada sesuatu yang "tersirat" pada entry hari ini. Boleh jadi entrepreneur's soul mampu melihat yang tersirat itu.

Salam ceria & salam inspirasi..


Singgah ye syafiq bilamana ada kelapangan


Assalamualaikum

..cik sha.. August 29, 2009 at 8:40 AM  

capix..cik sha nak gak kad raye.

Post a Comment

Aku, Blog, Bisnes dan dot dot dot

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Sekadar sebuah medium untuk cetusan idea, luahan pemikiran, perkongsian maklumat dan apa sahaja yang terlintas di kepala dan hati. Mungkin juga untuk merekod perjalanan kehidupan, menuju titik kejayaan. (Pergh ayat xnak gempak,hee) Kesimpulannya...aku nak jadi jutawan!! Haha..Dan berjaya dunia & akhirat, insyaAllah..Now, let's go!!